keskiviikko 23. huhtikuuta 2008

Autolla matkaten

Hola vaan kaikille. enpa ole tannekkaan kirjoitellut pitkaan aikaan, kun toissa tuppaan olemaan ja vapaa ajalla en ole lahellakaan bahia felizta. :)
Viime lauantaina vuokrattiin Markin ja Helenan kanssa auto 2 paivaksi. Maksoi vain 50 euroa. Markin piti ajaa autoa, mutta han oli unohtanut ajokorttinsa kaverin autoon Ranskaan, joten mina jouduin kuskiksi, kun Helena ei halunnut ajaa. Hieman pelotti kun espanjan liikenne on niin hullua.
Lahdimme Bahiasta kohti Anfi Beachia, joka sijaitsee noin tunnin ajomatkan paassa. Matka sujui hyvin, Mark tiesi minne menna ja toimi mun navigaattorina :) Tie oli moottoritieta, joten sita oli helppo ajaa. Perille paastyamme makasimme auringossa iltaan asti.
Anfi Beach on pieni kyla, jossa on pieni ihana ranta. Vesi on niiin kirkasta etta pohjaan nakee vaikka on kuinka syvaa. Rannalla oli rauhallista vaikka ihmisia siella oli jonkun verran. Aurinko porotti kuumana ja pitkaan. Meilla oli piknikki evaat mukana ja nautimme kaikessa rauhassa vapaapaivasta.

Illemmasta meidan matka jatkui kohti Morgania. Pienta satama kylaa kohti. Onneksi oli viela valoisaa kun lahdin ajamaan, koska jouduimme ajamaan vuoristossa ja se tie oli niiin mutkainen ja kapea etta huhhuh. Jouduin ajamaan hiljaa, ja muut autot kaahasivat ohitseni todella lujaa, miten ne oikein usklataa ajaa sellaisella tiella jossa rotko on ihan vieressa, hullua kansaa. Maisemia en hirveasti kerennyt katsoa kun piti keskittya ajamiseen, mutta meren rannalla ajattiin (tai no ylapuolella melkein). Morgania kutsumaan pienois venetsiaksi. Se oli todella ihana kyla, ja sit ymparoi satama. rannalla oli paljon kalaravintoloita joista menimme yhteen syomaan. Kyla oli myos siksi ihana etta siella ei ollut turisteja ollenkaan, pelkkia espanjalaisia asukkaita. Hyvin rauhallinen kyla. Takasin tullessa oli jo pimeaa, joten piti ajaa vielakin varovaisemmin. Mutta hengissa ollaan :) ja olo oli niin rento kun sai olla muualla kuin tassa pienessa tuppu paikassa, missa ei ole mitaan.

Muuten illat olen viettanyt holidayssa (paikallisbaari), kun minun pomo sanoi etta minun pitaa opetella puhumaan espanjaa, joten hengaan tarjoilijoiden ja mun pomon kaa holidayssa. ja parasta tossa on se etta ne kaikki on yli 30. Mulla ei oo taalla nuorempia kavereita, paitsi helena mut sekin on melkein 30 :DDD Yhilla me siella aina ollaan, kun aamulla pitaa aina menna toihin. Mun pomo German on kylla ihan paras. Se aina vaan nauraa mulle, ja pyytaa toitten jalkeen kaljalle. :) ja keittossa on muutenkin hauskaa, me kuunnellaan siella musaa toitten ohella ja nauretaan koko ajan. Oon ehka onnekas kun sain tollaiset tyokaverit. Nyt olen kylla saanut tehda kaikenlaista keittiossa, kuten tanaankin Buffetin sain tehda kokonaan, mita ne nyt neuvoi. Paivat toissa menee nopeasti.

Ikava kylla on teita kaikkia, muttei ehka niin paljon suomea ja sen keleja. Taidankin jaada tanne :) <3

Ei kommentteja: